Semlor!!

I dag är det fettisdagen och då får all bantning vika hädan!
Vi träffade dottern med blivande man på Lisas Café. Var
annars? Det var full fart i köket och semlorna gick åt som smör.
Jag smaskade i mig en och tog även lite av grädden. Nu går
jag väl upp några hekto igen.



Dottern och blivande lät sig väl smaka. Ja, han smakade bara lite
för han föråt sig på semlor som mycket ung! Stackars han!



Kort promenad hem men först en vända på Akademibokhandeln.
Där lyckades vi köpa några böcker som inte var på rea. Duktigt va?


Kommentarer
Postat av: Jess

Vad sugen jag blir!! Jag har en som står och väntar på mig i kylen!

Det ser ut som en chokladsemla?? Fast det är det kanske inte?

2011-03-08 @ 18:49:21
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: IKA

Det var längesedan jag åt semlor men jag minns smaken..mmm. Jag är glutenallergiker och i år har det inte hunnits med att baka några glutenfria semlor och det är inte så lätt med vad man ska ha i stället för grädde eftersom jag är allergisk mot mjölk med. Aber värre "fniss"



Snavade in här men kommer att komma tillbaka!



Ha en underbar dag

2011-03-09 @ 07:13:48
URL: http://hosika-ika.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0