Pansjovinterdag.

I dag var jag bara lat. Inte ett steg utanför dörren. Inga bilder
alltså. Jag har tittat på skidor på längden och tvären. På tv.

Så fick jag en underlig vänförfrågan på facebook. En person
med väldigt svenskklingande för- och efternamn. En man som
tydligen var vän med min dotter och mina barnbarn. En rektor i
Sydney!! Jag klickade "ja" och kliade mig i huvudet. Jag skrev till
honom och frågade om vi kände varandra och vem han var. Sen
ringde jag min dotter och berättade. Hon skrattade gott. "Han"
är en hon och syster till mina barnbarns pappa, som är från Sydney.
Mansnamnet är en förkortning och efternamnet har hon genom
sin man (som inte heller är svensk).

Ja, det var allt för i dag.

Kommentarer
Postat av: Gerd Hinas

Kul att du kommit igång igen! Vi ses väl på Lisas igen snart hoppas jag/Gerd

2011-01-24 @ 09:02:41
Postat av: Maidi

Haha, ja idag kan man bli lite villrådig när det gäller namn.



Kram Maidi

2011-01-24 @ 15:56:29
URL: http://www.svartairisen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0