Nästan rörd.

Det plingade på dörren vid halvfyratiden. Där stod barnbarnet L
med en kompis. De ville göra läxor och plugga lite. L skulle skriva
och kompisen pluggade matte. Flitens lampa lyste. Så är dagens
ungdom!! Jag har sett det med egna ögon.



På kompisens jacka står det "Betong är mysigt". Det får nästan
mina ögon att tåras. Underbart! Ungdomarna tycker också om
sin betongstad. Deras skola är ful men såå mysig. De älskar sin
superfula och tråkiga skolgård. Jag säger bara YES!!!

I morgon har "Muntra Fruarna" möte här hos mig. Kul!

Kommentarer
Postat av: Tobias Martinsson - PhotoFrame

sv. hahaha tack :D fast ibland måste man ha tur med ;)

2011-01-26 @ 21:08:33
URL: http://photoframe.blogg.se/
Postat av: Ulla

Vad är att vänta när man har en betongmormor som man älskar :-)

2011-01-27 @ 21:04:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0