Mitt vita hår.

För omkring 10 år sen skulle vi på julbord på vår dåvarande hemmakrog.
Jag ville vara lite fin och gick till frissan och klippte mig. Hon tyckte att
jag skulle liva upp mitt vita hår med några guldslingor. Sagt och gjort.
Snart satt jag i en värmehuv med en mössa med hål i där det stack
upp hårtestar som blivit insmetade med något gult eller guldliknande.
Jag betalade och gick nöjd därifrån.
Under julmiddagen med alla kamrater hamnade jag mitt emot en kvinna.
Hon lutade sig fram och sa "Bella, ditt fina hår håller på att gulna lite. Det
finns ett schampo som tar bort gula toner i vitt hår. Köp det så blir ditt hår
lika fint och silvrigt som vanligt." Jag blev helt paff. Har aldrig senare gjort
slingor. Snart är det en julfest igen med nya människor. Jag ska ha vitt hår!!

Kommentarer
Postat av: Selma

Det är snyggt med silver i håret. Jag har börjat med det nu.

2011-12-08 @ 14:33:15
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Maidi

Haha, ja men hur skulle det vita håret kunna gulna av sig självt helt plötsligt...

2011-12-08 @ 16:00:05
URL: http://www.svartairisen.blogspot.com
Postat av: Ewa

Jag försöker kommentera igen:jag köpte silverschampo för Patrik i Gokväll sa det var såååå bra!

2011-12-11 @ 11:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0